Wednesday 27 February 2013

Daily Conversation

Mencari Pekerjaan

: Good morning,Sir.
       Selamat pagi, Pak.

B  : Good morning.
      Selamat pagi.

A  : I am looking for a job, Sir. I am jobless now. I resigned from my job.
      Saya sedang mencari pekerjaan, Pak. Saya menganggur sekarang. Saya mengundurkan diri dari
      pekerjaan saya.

B  : Sit down, please.
      Silahkan duduk.

A  : Thank you.
       Terima kasih.

B  : How do you know there is a vacancy for salesman in this company?
      Bagaimana Anda tahu ada lowongan untuk salesman diperusahaan ini?

A  : I read your advertisement in Kompas this morning.
      Saya membaca iklan Bapak di harian Kompas tadi pagi.

B  : Oh, I see. Can you show me your certificates?
      Oh, saya mengerti. Dapatkah Anda menunjukkan ijazah Anda?

A  : Yes, I can. Here they are, Sir! The certificate of Senior High School, book keeping and English.
       Ya, ini Pak. Ijazah SMA, tata buku dan bahasa Inggris.

B  : What did you do in your previous office?
      Anda bekerja sebagai apa di kantor lama Anda?

A  : I worked as a salesman in Dankos.
      Saya bekerja sebagai salesman di perusahaan Dankos.

B  : How long did you work as a salesman?
      Berapa lama Anda bekerja sebagai salesman?

A  : One year.
       Satu tahun.

B  : Why do you apply to this company?
      Mengapa Anda melamar ke perusahaan ini?

A  : The job offered is suitable to my experience.
       Pekerjaan yang ditawarkan cocok sekali dengan pengalaman saya.

B  : How much do you want your salary?
      Berapa gaji yang Anda inginkan?

A  : Adjust with my ability.
      Sesuaikan dengan kemampuan saya.

B  : All right, you can begin to work tomorrow.
      Baiklah, Anda bisa mulai bekerja besok.


Comments
0 Comments